2810 242 279 info@enolo.gr

Μουσικοθεραπευτική παρέμβαση σε Παιδιά με ΔΕΠΥ

image_pdfimage_print

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) εμφανίζεται στο 5-7% του μαθητικού πληθυσμού, συνήθως μεταξύ 3-7 ετών. Το ένα στα δέκα ελληνόπουλα πάσχει από διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας.

Ένα παιδί με διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα, λέγεται στα αγγλικά, ότι είναι “TOAD”. Δηλαδή:

(T) Talking = Φλύαρο

(O) Out of his seat = Περιφέρεται εκτός της θέσης του

(A) Attention-seeking =Αναζητά την προσοχή

(D) Disruptive – Αποδιοργανωτικό

depy

4 χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ (διάσπαση προσοχής και Υπερκινητικότητα) είναι:

1. Κινητική υπερδραστηριότητα

είναι εμφανές όταν ζητείται από το παιδί να αφοσιωθεί σε κάτι, όπως π.χ. να παρακολουθήσει τον εκπαιδευτικό στην τάξη ή να κάνει κάποια άσκηση που απαιτεί συγκέντρωση. Το παιδί συνήθως κινείται, κουνάει χέρια/πόδια, σηκώνεται όρθιο, τα χέρια του είναι απασχολημένα με κάτι, κάνει βιαστικές ή απότομες κινήσεις (συχνά τα μολύβια του πέφτουν στο πάτωμα).

2. Έλλειψη προσοχής

Αυτό το γνώρισμα μπορεί να παρατηρηθεί όταν το παιδί πηγαίνει προνήπιο-νήπιο. Το παιδί συνηθίζει να ξεκινά μια δραστηριότητα και να την αφήνει στην μέση, να χάνει δηλαδή πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον του και να ασχολείται με κάτι άλλο. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες βέβαια φαίνονται από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, όταν το παιδί καλείται να παρακολουθεί για ώρες έναν εκπαιδευτικό και να ασχολείται με ασκήσεις που απαιτούν συγκέντρωση για αρκετή ώρα. Έτσι λοιπόν, συχνά βλέπουμε το υπερκινητικό παιδί να είναι αφηρημένο, να έχει ξεχάσει τι πρέπει να κάνει, να μην συμμετέχει ενεργά στο μάθημα.

3. Παρορμητικότητα

Το υπερκινητικό παιδί ενεργεί χωρίς πρώτα να έχει σκεφτεί. Αυτό σημαίνει ότι δεν οργανώνει καθόλου την απάντηση στο μυαλό του, με αποτέλεσμα αυτό που τελικά γράφει να είναι δυσνόητο. Για παράδειγμα σε μια χειροτεχνία, πρώτα ξεκινά να κόβει και μετά διαβάζει τις οδηγίες! Συχνά το υπερκινητικό παιδί “πετάγεται” στην τάξη χωρίς να έχει πάρει άδεια να μιλήσει ή απαντά λάθος σε ερωτήσεις επειδή βιάστηκε να απαντήσει.

4. Συναισθηματικές μεταβολές

Άλλο ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των παιδιών με υπερκινητικότητα, είναι η συναισθηματική αστάθεια. Ενώ ξεκινούν μια δραστηριότητα με καλή διάθεση, μετά από λίγο μπορεί να νευριάσουν ή να τσακωθούν με το διπλανό τους. Αυτό μπορεί να ενταθεί αν βιώσουν απογοήτευση ή απομόνωση από τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Εάν επιθυμείτε να βελτιώσετε την προσοχή, την υπερκινητικότητα του παιδιού σας, με τρόπο ανώδυνο, άμεσο και αποτελεσματικό,

Μην χάνετε χρόνο! Βοηθείστε το παιδί σας!

Η αποκατάσταση της ικανότητας του νευρικού συστήματος για αποδοτικότερες εκτελεστικές λειτουργίες, έτσι ώστε το παιδί με ΔΕΠ-Υ να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις καθημερινές απαιτήσεις, δεν είναι απλή υπόθεση.

Στo ολιστικό Κέντρο “Εν Όλω- Tomatis®”, η προσέγγιση γίνεται με την εφαρμογή νευρο-ακουστικών προγραμμάτων της εκπαιδευτικής “Μεθόδου Tomatis®”, με πολύ ευχάριστο τρόπο. Χωρίς Φάρμακα!

 

Author Info

Κλειώ Ανδρουλάκη

Κοινωνιολόγος-Εκπαιδευτικός Ηχοθεραπεύτρια μεθόδου Tomatis

No Comments